An
additional $5.9 million will also be allocated to information technology
initiatives, including a new enterprise resource planning (“ERP”) system and
radio-frequency identification (“RFID”) system with lift access control gates on
most mountain lifts.
“The RFID gates should reduce wait times at our main access points
and provide us with the necessary infrastructure to enhance guest engagement in
the future,” says Brownlie. “Minimizing lost revenue from lift ticket fraud is
also another key benefit of the RFID system.”
上記はウィスラーブラッコムが発表した原文そのままですが、なにやら主要のリフト・ゴンドラ乗り場に無線式のリフト券認識装置を設置するとか。 これによりリフト待ち時間と、リフト券の不正利用を抑止できるとのこと。 今まで麓以外でリフト券の提示が必要なかったのですから余計に時間がかかってしまいそうな。。。 主な理由はリフト券の不正利用対策でしょうか。 はたしてどうなシステムになるのでしょうか。
(Y.S2)